חיפוש ברשת

ארכיון לשנת תשעא 2010-2011, 2011-2012







ארכיון תשע"ב 2011-2012



סיום מצעד הספרים תשע"ב !!

היום הוא יום סיום מצעד הספרים הארצי בבתי ספר בכל הארץ , בו תלמידים בוחרים את הספרים האהובים עליהם.
דיברנו היום על ספרים ועל קוראים מיוחדים -
יש קוראים שיודעים את שמות הספרים אבל לא פתחו את הספר.
יש כאלה שקוראים את הכריכה האחורית וכבר יש להם הרגשה שעשו מאמץ עצום.
יש אחרים שמבקשים את הספר הכי דק כי אין ברירה וצריך לדווח למורה על ספר.
ואחרים שפותרים את הבעיה בספר סרט.....
אבל כדאי שתדעו יש לנו תלמיד שקרא השנה 35 ! ספרים ואחרים שקראו 22 ו- 13!

כמיטב המסורת המחיזה פנינה עם תלמידי כתה ח'2 המקסימים שלושה טיפוסים של קוראים:
1. הראשון אהרון שהספרים בשבילו היו מזון קיומי פיסי ורוחני:
[ הילד שאהב לאכול ספרים/אוליבר ג'פרס]
2. הטיפוס השני הם הקוראים הגאונים שספרים בשבילם הם גם ידידים וגם מורי דרך:
[מטילדה /רואלד דאל]
3. הטיפוס השלישי הוא זה ששונא לקרוא:
[המדריך של צ'רלי ג'ו ג'קסון איך לא לקרוא /טומי גרינוולד


****************

בהמשך הפעילות ציינו לשבח וחילקנו תעודות הצטיינות לקוראים המצטיינים מכל שכבה את הקוראים המצטיינים !
כל הכבוד לכם! אנו גאים בכם מאוד!
לקראת סיום הפעילות ערכנו חידון קצר ובו הצגנו חפצים ושאלנו באלו ספרים הם מופיעים - היה מאוד מוצלח.
פעילות הסיום המרכזית היתה כמובן בחירת הספר האהוב לשנת תשע"ב!
במקום הראשון נבחר הספר: מ ש ח ק י ה ר ע ב / סוזן קולינס
במקומות השני עד החמישי נבחרו הספרים הבאים:

2. בורות / סצ'ר לואיס
3. קלקידן / אורגד דורית
4. הארי פוטר / רולינג ג'י.קי.
5. יומנו של חנון / קיני ג'ף

תודה לכולם על ההשתתפות ולהתראות במצעד הספרים לשנת תשע"ג.....


_________________________________________________________________________________







יום העצמאות ה- 64 לישראל


כולם מוזמנים להיכנס לערך "יום העצמאות" ....


חג שמח לכולם!



_______________________________________________________________________________











יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל




__________________________________________________________________________________


יום השואה תשע"ב


השרדות ילדים בשואה

עפ"י הספרים: רוץ ילד רוץ/אורי אורלב והכפכפים של אנדרה/צרויה להב
(קרא עוד בדפית פעילויות במסגרת מצעד הספרים)


תמונות מהפעילות -



הכנסו לאתר "יד ושם" ללמוד עוד על השואה....




_________________________________________________________














___________________


פינה לחג הפורים מיצירות התלמידים -



"חג פורים, חג פורים, חג גדול הוא ליהודים....."




ח ג ש מ ח !!!




_________________________________________________________

איך זה להיות עץ 
מילים: דתיה בן דורעץ שקדיה

פעם שאלתי עץ -
"עץ, איך זה להיות עץ?"
 
"אתה וודאי מתלוצץ"- אמר העץ.
"לא ולא", אמרתי - "ברצינות גמורה,
זה טוב או רע?"
"רע?" תמה העץ. "מדוע?"
"ולא אכפת לך שאתה תקוע כל השבוע?"
"אינני תקוע, אני הרי נטוע"
"ולא מתחשק לך לפעמים ללכת לבקר חברים
או לראות מה נשמע במקומות אחרים?"
"אין לי כל צורך לנוד ולנוע.
ציפורים מזמרות לי באופן קבוע
פרפרים לי נושקים, מלטפת הרוח
ולנגד עיני כל האופק פתוח."
"ובלילה כשכולם ישנים - אז מה?"
"בלילה אני מאזין לדממה
ושומע
איך נושמת האדמה
איך פירות מבשילים
איך יורדים הטללים
ובתוך ענפי ישנים גוזלים ואני שומר על שנתם."
"אני אוהב אותך עץ" - אמרתי
והלכתי אל גני
ונטעתי לי עץ מול חלוני
.


ט"ו בשבט שמח!







שלום לכולם,

בימים אלה, מוצגת בספריה תערוכת כרזות של תלמידי ז-ט בנושא שמירה על איכות הסביבה עפ"י שירו של חיים חפר: "בריאת העולם".

התלמידים השוו את בריאת העולם עפ"י בראשית פרק א' ובריאת העולם עפ"י השיר של חיים חפר ובהמשך יצרו את הכרזות המופיעות במצגת הבאה:






____________________________________________________________






 תוכנית בית-ספרית  בספרית רוגוזין לשנת הלימודים תשע"ב

מטרת הפעילות המתוכננת בספריה לעודד התלמידים לקריאת ספרות יפה.

1. מצעד הספרים נפתח באווירה חגיגית. תלמידי כיתות ז' קיבלו הסבר על המצעד 
    ומטרותיו.  המצעד כלל גם המחזת קטעים מתוך הספר" לראות בעיניים עצומות"  
    וחידונים הקשורים לספרים.

2. על פי התוכנית כל כיתה תבקר בספרייה 4 פעמים לאורך שנת הלימודים כדי להחליף
    ספרים בצורה מאורגנת.
    השיעור יכלול המלצה על ספרי קריאה . תלמידים ישאלו ספרים לפי בחירתם .

3. כל תלמיד יגיש ארבעה דוחות במשך השנה על פי הנחיית המורים.

4. כיתות ז'- ח'  נפגשו עם הסופרת עמי גדליה , לאחר שקראו מבחר מספריה.
    [ראו תמונות בדף דיון בספרות יפה]
    כיתות ט' תפגשנה עם הפזמונאית והסופרת צרויה להב.

5. פעילות נושאית העוסקת  בהשפעת סיפורי המקרא על הפזמון הישראלי לשכבות ט'-יא'
    עפ"י שירו של חיים חפר "בריאת העולם"

6. הכרת המילון  ושימוש בניבים לכיתות ז' - ח'

7. אתר עיר ארץ יבשת - פעילות בגיאוגרפיה לכיתות ז'-ט' (בשיתוף המורות לגיאוגרפיה)

6. סיום מצעד הספרים יערך בתאריך הארצי – 8/5/12 . הנושא יהיה גיבורי ספרים
    אוהבי ספרים.

[* ראו מצגות תמונות לכל הפעילויות בדף פעילויות במסגרת מצעד הספרים]


פנינה פליישר ומתת גרימברג


_________________________


פתיחת שנת "מצעד הספרים" נערכה בתאריך 15/12/11 , עסקה בספר "לראות בעיניים" עצומות מאת ענת ישראלי.

תלמידי שכבת ח' המחיזו קטע מן הספר בפני כל תלמידי בית ז' - ח' (ראו תמונות בהמשך).



על הספר:
באחד מן הבקרים, אביגיל מחליטה "להבריז" מבית הספר, ולהיפגש עם אמה במקום עבודתה. היא נוסעת עם אוטובוס הנוסע לבית המשפט, שם עובדת אמה, עורכת הדין. אביגיל מתיישבת במושב מסוים באוטובוס, ומרגיעה את עצמה עם הווקמן שלה. לפתע נשמע פיצוץ. אביגיל מתעוררת בבית החולים, כשתחבושות מכסות את עיניה. לאחר כמה בירורים, היא מבינה כי ניצלה מפיגוע באוטובוס, אך למרות הכל נפגעה מרסיסי זכוכית של החלון שחדרו לעיניה. אביגיל מאושפזת בבית החולים ליד שני ילדים, איתם היא מפתחת שיחות, ידידות עמוקה, ומתגברת כך על הכעס שבא עם התאונה, ועל הפחד מפני העיוורון. שני הילדים אשר מאושפזים לצידה (זוהר ויוני), גם כן נפגעו בעיניהם. זוהר נפגע באותו הפיגוע בו נפגעה אביגיל, ויוני מניסוי מדעי שערך בביתו. עם זאת, בזמן שהיא מאושפזת בבית החולים, היא רוקמת עם מישהו מסוים סיפור אהבה. מי אותו האחד איתו רוקמת אביגיל סיפור אהבה? איך היא מתגברת על הקשיים שבאשפוז? על כך קראו בספר.




מצגת תמונות מהפעילות:












___________________



השרדות ילדים בשואה עפ"י הספרים: רוץ ילד רוץ/אורי אורלב והכפכפים של אנדרה/צרויה להב

היום יום השואה (ובמהלך השבוע)תשע"ב, התקיימו בספריה מפגשים לעידוד קריאה בנושא השואה עם שכבות ז-ט.

התקיים דיון קצר לגבי התכונות הנדרשות לאנשים בכדי לשרוד במצבים קשים, אליהן התייחסה פנינה בהמשך כאשר הקריאה קטעים מהספרים: רוץ ילד רוץ/אורי אורלב והכפכפים של אנדרה/צרויה להב, שניהם עוסקים בהשרדות ילדים בשואה.
שני הספרים (ועוד רבים נוספים) מצויים בספריה במספר עותקים - בואו לקרוא!








הכרת המילון  ושימוש בניבים לכיתות ז' - ח' תשעב

בחודשים 1-3/12 התארחו כיתות ז' - ח' בספריה לפעילות להכרת המילון ושימושיו הרבים. כמו-כן למדו על השימוש בניבים בשפה העברית.



כמו-כן, נערכו בספריה שיעורים בנושא גיאוגרפיה לשכבת ט'




עידוד קריאה בספריה:

לאחר פתיחת שנת "מצעד הספרים" החלו כיתות בית-הספר להגיע לספריה לשיעורי עידוד קריאה.

התלמידים נחשפים לספרות יפה ומגוונת, עליה ממליצה בדרכה המיוחדת פנינה , ולאחר מכן לוקחים בהשאלה ספר עפ"י בחירתם ועליו מגישים דו"ח קריאה למורה לספרות.

השבוע (1/2012) התארחו בספריה תלמידי כיתה יא' :












______________________________



מצעד הספרים תשע"ב - 5/1/12

עמי גדליה פוגשת את תלמידי ז - ח בספריה

על הסופרת:

נולדתי בקרית אונו ב-1952, שם גדלתי ולמדתי עד שירותי הצבאי. הצטרפתי לגרעין נח"ל שהתיישב בקיבוץ מרום גולן. בתום השירות הצבאי הלכתי ללמוד לימודי ארץ ישראל והיסטוריה של עם ישראל, באוניברסיטת חיפה. כיום כיום אני נשואה, אמא לשני בנים וגרה בנווה מונוסון ומזה שלושים שנה אני עובדת בספרית הילדים שבספריה העירונית של רמת גן.
עד היום פרסמתי מעל עשרים ספרים. הספרים עוסקים בנושאים שונים ומגוונים.
ספרי הראשונים עוסקים בעיקר בילדים ונוער החיים בתוך חבורה סגורה כמו שהיינו אנחנו בכפר הולדתי. החיים הדי-אידיליים שלהם נוגעים פעמים רבות במפגש עם נוער שונה מהם – ילדים משכונות מצוקה, נוער מהעיר הגדולה, מפגש בין ילדי קיבוץ לילדי עיירות פיתוח. כל קבוצת נוער מביאה איתה את הדעות הקדומות שלה ואת הסטריאוטיפים עליהם גדלו. המפגש הזה מביא עימותים ומעלה את הנושאים האלו בפני הקוראים.
כאלו הם הספרים "יומן נעורים", "ידידים מעבר להר" ועוד.
שלושה ספרים שלי עוסקים בשולי השואה:
"העד האחרון" דן בנושא הכחשת השואה. הוא מבוסס על מקרה אמיתי שארע בשוויץ. מורה בתיכון מקומי לימדה את התלמידים ששואת היהודים לא התרחשה. התלמידים יצאו מן השיעור מזועזעים וערכו עצרות והפגנות כדי לדרוש את פיטורי המורה.
בספר שלי מתרחש הסיפור בשבדיה אבל הוא מתאר בדיוק את אותה ההתרחשות ודן לעומק בסכנות שהכחשת השואה ובחשיבות של שימור זכרה.
בספר 'ראש חץ', בדקתי כיצד מצליח אדם להשתלט ולהשפיע על המון רב של אנשים. גיליתי שהדרך היחידה היא על ידי אפליה וגזענות. הלכתי עם גיבור הספר הסוחף את חבריו סביבו על ידי ניצול של גזענות נגד קבוצה אחת באוכלוסייה וכך 'כובש' את בית הספר.
בכמה מספרי מועלות הבעיות הבוערות של חיינו, כיום. כך בספר 'זכותי' בו עשרה סיפורים הדנים בזכויות הילד בנושאי אלימות בקרב הילדים, אלימות נגד ילדים, ניצול מיני, אפליה ועוד. וכן הספר – 'חייזר בשכונה שלי', הדן באלימות נגד נשים מתוך נקודת מבט של ילד הצופה בסתר בהתרחשות.
מעט מן הספרים עוסקים בחלומות שהייתי רוצה להגשים ועדיין לא ניתן לי – כמו טיסה בכדור פורח, ביקור במקומות שונים ומיוחדים בעולם. על כך כתבתי בספר "מסע מטורף בכדור פורח."
מעט מספרי הם דימיוניים ומשתעשעים עם מכשפות, מפלצות וגמדים מקסימים.
הספרים – 'נעורים במסתור' ו'העד האחרון', זכו בפרס זאב.
קטעים מתוך 'העד האחרון' הוצגו בטלוויזיה והוא תורגם לשבדית ועומד לצאת בגרמנית.


למי שרוצה לקרוא עוד....





















Posted by Picasa




החודש נציג את ספריה של הסופרת עמי גדליה לקראת ביקורה בספריית בית-הספר
בתאריך ה- 5/1/12. בביקור זה היא תיפגש עם תלמידי בית ז' - ח' ותספר על ספריה ותהליך כתיבתם.

האתר הרשמי של עמי גדלה- בו תוכלו לקרוא על הסופרת, על תוכן ספריה הרבים ועוד...

בספריה מצויים הספרים הבאים:


מסע בעקבות האהבה


האהבות של אוריה

המפלצת מחולות חלוצה

לגעת בחלום

זה אני, דן מנאות-ירק

חברה לדן, חברה לאבא

ידידות על הגל

נעורים במסתור

חיזור מטורף

מנגינה שאין לה סוף

זכותי!

ידידות ארוגה ברשת

נעמת לי מאוד

אוריה יוצאת למלחמה

הכול בגלל אבא

העד האחרון

ראש חץ

דן ואבא, משפחה

________________

נשמח לקבל המלצות לספריה ולפרסמם באתר  (ניתן בעילום שם), תודה!

צוות הספריה

______________________


חודש דצמבר2011 - ינואר 2012 

שם הספר
שם המחבר
המפתח של שרה
דה רוניי טטיאנה
פצעי בגרות
חנוך ברטוב
למה אתה לא מחייך
אודי שהרבני
ילדת פלא
רוי יעקובסן
הילד הלא נכון
אורי לברון
נוילנד
אשכול נבו
נשים קטנות
אלקוט לואיזה מיי
מט ילדים
בלה שאייר
השיר העשירי
נעמי רגן
שטונר
ג'ון ויליאם
ערפד חנן כותב יומן:כל הזמן
טים קולינס
ערפד חנן כותב יומן:כי גם לחיים לנצח יש רגשות
טים קולינס
כנפיים
אפילירין פייק
מחוננת
כריסטין קאשיר
צרות בצרורות ספר הקומיקס של פיניאס ופרב

פשוט אני
ד"ר אורלי כץ
מועדון הקארמה
ג'סיקה ברודי
יצורים יפיפיים
קאמי גרף ומרגרט סטוהל
היידי בת ההרים- מהדורה חדשה
ספירי יוהנה 
שרלוק הולמס והפרחחים מרח' ביקר
טרים סימק

אין לי מושג איך היא עושה את זה
אליסון פירסון
אמא קסומה
אתי אלבוים
סודות גלויים
רם אורן
זבנג המחזמר- חדש!
אורי פינק
אדי באלאגן
נמרוד רשף
נקודה למחשבה וסוד הארמון השקוף
נאוה מקמל עתיר
מבצע מלכה
ליאת רוטנר
תראו אותם
נועה רום
הרפתקאות דוד אריה מס' 1
ינץ לוי
הרפתקאות דוד אריה מס' 2
ינץ לוי
הרפתקאות דוד אריה מס' 3
ינץ לוי
הרפתקאות דוד אריה מס' 4
ינץ לוי
הרפתקאות קפטן תחתתונים מס' 3
דאב פילקי
הרפתקאות קפטן תחתתונים מס' 4
דאב פילקי
מעגלי רוחות – סדרת בון מס' 7
ג'ף סמית
סדרת בון מס' 8
ג'ף סמית
יומנו של חנון מס' 5 – חדש!
ג'ף קיני
הגבעה הירוקה
אשכר ארבליך-ברופמן
המזימה של אופל
קולפר אואן
פרדוקס הזמן
קולפר אואן
גילדת הקוסמים – הקוסם השחור
 קנבן
גלי
 גלילה רון-פדר
החיים הקצרים של ברי טאנר
סטפני מאייר
בין 2 ערים – הגרסא המלאה
דיקנס צ'רלס
סוס עץ
יורם קניוק
מים לפילים
גרואן שרה
זיקוקין די-נור
שוקה די-נור
זהירות שבור
ג'ודי פיקו
בת ברית
ג'ודי פיקו
להתחיל מחדש
ניקולס ספארקס
פו הדב
א.א. מילן (בתרגום: אבירמה גולן)
אהובת הקצין הצרפתי
פאולס ג'ון
בבקשה תשגיחי על אמא
סוק שין קיונג
נופל מחוץ לזמן
גרוסמן דוד
לחלום באנגלית
לורה פיצ'גרלד
ג'ירפה לא עפה
רינה פרנק מיטרני
הנערה מכיכר טיימס
פאולינה סיימונס
הבת הסודית
סומאיה גוודה שילפי
תחת כנפך
ליאת רוטנר
הציירת משנחאי
קודי אפשטיין ג'ניפר
שנת החתול
שרה אנג'ל
ירח משוגע
שרה אנג'ל
לילות ערב, מבחר מאלף לילה ולילה, כרך א'+ ב'.
מערבית: חנה עמית-כוכבי 
הדרך אליך
קרנית גולדווסר
אישה בורחת מבשורה
דוד גרוסמן
אשכר ארבליך ברופמן
סיפו – סיפור לא גמור
יובל אלבשן
שירלי שמש הגדולה מכולן
מיכל חזון
המטבח של גברת דובדבן
סילביה פלאת
אצבע הקסם
רואלד דאל
לבן-גוריון ובחזרה
זהבה קוך
אח גדול
שיר קאופמן
שלומצי כותבת יומן
דקלה קידר
חברות וחירות
נגה מרון
כוחה של אהבה
ג'ודית מקנוט


אחת לתמיד
ג'ודית מקנוט
הביוגרפיה של לנין
רוברט סוויס
סיפור על אהבה וחושך
עמוס עוז
קפטן תחתונים 5
פילקי דאב

עד הבת מצוה זה יעבור
רום נועה
הנער בכתונת הפסים
ג'ון בוין
בראש של מארק
אנדרס יקובסון
אי השקרים
מרי הורלוק
ההר שאינו נגמר
גרייס לין
הילד האחרון
ג'ון הארט
בתו של הקלידרף
יוג'יניה קים
להיות בריא (בסדרת להתבגר)
גלילה רון-פדר
טרזן בן הקופים
אדגר רייס בארוז 
בן המלך והעני
מארק טוין
הארי פוטר ואבן החכמים (מס' 1)
ג'י.ק. רולינג
אדי בלאגן (הראשון בסדרה)
נמרוד רשף
פרסי ג'קסון 
 ריק ריירדן
ההר שאינו נגמר
גרייס לין
הילד האחרון
ג'ון הארט 
ריין
קייט לה ואן 
ריקוד של נסיך
הארם דה יונגה

חדר
אמה דונהיו


קריאה מהנה!

_________________


משאבי יעץ ברשת

1. אתר השפה העברית : http://www.safa-ivrit.org/
2.מידע עפ"י מקצועות לימוד : http://www.kinneret.ac.il/lib/subject/sub1.htm

3. מט"ח - מרכז לטכנולוגיה חינוכית : http://www3.cet.ac.il/

4. "כותר" ספרי לימוד : http://www.school.kotar.co.il/

5. מפתח חיפה למאמרים - אוניברסיטת חיפה : http://lib.haifa.ac.il/systems/new_ihp_ui.html

6. מדריך אתרים נושאי (מתוך אתר: "ספריות באוויר"): http://www.cet.ac.il/libraries/forums/links.asp

7. מלמ"ג - מרכז לשירותי מידע דיגיטלים (אנגלית): http://libnet.ac.il/~libnet/malmad-israelnet.htm

8. ידע והעשרה באינטרנט: http://www.1web.co.il/useful/knowledge.htm

9. מדף ביבליוגרפי לפי מקצועות: http://www.cet.ac.il/libraries/resources/ie/

10. מאגר חומרי למידה : http://www.orianit.edu-negev.gov.il/lemida/

ספריות כמאגר מידע:

 1. ספריה עירונית קרית-גת : http://www.qglibrary.org.il/main.asp

 2. הספריה הוירטואלית של מט"ח :http://lib.cet.ac.il/pages/frontpage.asp

 3. הספרנית  הוירטואלית של סאסא: http://lib.sasa.org.il/




__________________________


המלצה לספר : "יומן אמיתי לגמרי של אינדיאני במשרה חלקית"

היום שלי התחיל כרגיל. יצאתי מהמיטה בחושך-ושלושים וחיפשתי ברחבי המטבח משהו לאכול. הדבר היחיד שמצאתי היה אבקת מיץ תפוזים. אז הכנתי ממנה ארבעה ליטרים ושתיתי הכול.
אחר כך הלכתי לחדר השינה ושאלתי את אמא ואבא אם הם מסיעים אותי לבית ספר.
"אין לי מספיק דלק", אמר אבא וחזר לישון.
נפלא, אני אצטרך ללכת ברגל."

שלושים וחמישה קילומטרים מפרידים בין ביתו של ג´וניור בשמורה האינדיאנית לבין התיכון החדש שלו, שלומדים בו רק תלמידים לבנים. והוא עובר אותם ברגל, כל בוקר.
אבל לג´וניור לא אכפת לצעודהחיים לימדו אותו לא לוותר, והמציאות מספקת לו אתגרים רבים. הוא צריך להילחם עלמקומו בחברה חשדנית, להציל את הקשרים שלו עם חבריו מהשמורה שרואים בו בוגד ולנצח במאבק הישרדות יומיומי שכל ילד עני מכיר.
האם יצליח נער נחוש אחד, שחקן כדורסל וצייר מוכשר, לפרוץ את מעגל החיים שנולד לתוכו ולבנות לעצמו עתיד טוביותר?


"יומן אמיתי לגמרי של אינדיאני במשרה חלקית" הוא אחד מספרי הנוער המקסימים שנכתבו לאחרונה. זהו אינו "יומנו של חנון" (וכבודו במקומו מונח) לילדים בוגרים יותר אלא יומנו של חנון לילדים נבונים יותר שמבינים הומור ואוהבים ומסוגלים להתרגש מספרים. במרכז הספר עומד ג'וניור, נער אינדיאני רגיש , מצחיק, חכם, מוכשר, כנה, עם מספר קל של בעיות בריאותיות כמו אפילפסיות, גמגום, עודף מים בגולגולות ומראה לא יפה בעליל. כפי שניתן להניח נקודת ההתחלה של ג'וניור היא די גרועה, אפילו מאוד. נוסף על הכול הוא גם גר בשמורת אינדיאנים ענייה שבה רוב התושבים שותים את עצמם למוות ורעבים תמידית, יש לו רק חבר אחד שמחליט לא לדבר איתו בתחילת הספר והוא מאבד הרבה אנשים מסביבו. כשאני מדברת על מאבד אני מתכוונת לזה, לפחות שלושה אנשים שקרובים לג'וניור מתים, בגלל שתית אלכוהול.
אז מה כל כך מקסים בספר הזה? כי זה לא עוד ספר על עוני, ילדות עשוקה ואכזריותה של הילדות, אלא ספר שמלא באופטימיות והומור. לג'וניור יש את שתי התכונות הכי חשובות בבני אדם- מודעות עצמית גבוהה וחוש הומור. בעזרת ציורים מקסימים וכתיבה כנה הוא מצליח להעביר את רגשותיו בדרך נפלאה ולבטא את עצמו בצורה שמחממת את הלב. דוגמאות? בבקשה:

אחרי שג'וניור רב עם חברו הטוב הוא כותב: "הלב שלי נשבר לארבע עשרה חתיכות, אחת על כל שנה שראודי ואני היינו החברים הכי טובים. התחלתי לבכות".










יומן אמיתי לגמרי של אינדיאני במשרה חלקית


__________________________________________________________________________




ארכיון תשע"א - 2010-2011




המלצות לספר קלקידן/דורית אורגד
 






תוכנית בית-ספרית בספרית רוגוזין לשנת הלימודים תשע"א

מטרת הפעילות המתוכננת בספריה לעודד התלמידים לקריאת ספרות יפה.



1. בפעילות פתיחת "מצעד הספרים" נדון בחשיבות ידיעת והבנת ההיסטוריה שלנו כבסיס להבנת ההווה והתמודדות בעתיד.  
    על פי דבריו של יגאל אלון: "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל." ~ יגאל אלון.

המצעד יכלול המחזת קטע האופייני לחיי הילדים בארץ בראשית ההתיישבות (מתוך
מוזיאון כפר תבור).

הצגת ספרים בנושא כמו: האליפים, אורי, הנער מתל עדשים, שרה גיבורת ניל"י, הבכור
לבית אב"י וספרי קריאה נוספים לנוער המציגים דמויות מובילות בהיסטוריה של
   ההתיישבות והקמת המדינה.

חידון של קטעים מתוך ספרים על דמויות מפורסמות.(רחל, איתמר בן אב"י, רפול,
רבין, שרה אהרונסון....)


2. כל כיתה תבקר בספרייה 4 פעמים לאורך שנת הלימודים כדי להחליף ספרים בצורה
מאורגנת. השיעור יכלול המלצה על ספרי קריאה ואח"כ בחירת ספרים עפ"י המלצת
הספרניות והמורות לספרות.

3. כל תלמיד יגיש ארבעה דוחות במשך השנה על פי הנחיית המורים.

4. השנה ייפגשו התלמידים עם מאייר ספרים ועם הפזמונאית והסופרת צרויה להב.

5. סיום מצעד הספרים יערך בתאריך הארצי ויוקדש לציון מאה וחמישים שנה להולדת
חוזה המדינה ב.זאב הרצל. על פי המתוכנן נעלה את הסיפור "סולון בלודיה" בגרסה מומחזת.
התלמידים יכירו פן נוסף של הרצל הסופר והמחנך.

6. מתוכננת פעילות לציון יום הולדתו המאה של אלתרמן וכן פעילות לכבוד שנת השפה העברית.





פנינה פליישר ומתת גרימברג



המלצה לספר הנער מתל-עדשים/משה גרנות




המלצה לספר הנער מתל-עדשים/משה גרנות
















המלצות לספר קלקידן/דורית אורגד
 
















המלצות לספר קלקידן/דורית אורגד










פעילות סיום "מצעד הספרים"






מצגת תמונות מהפעילות



תלמידי שכבות ז-ט הוזמנו לספרייה לפעילות מסכמת לשנת תשע"א  ב"מצעד הספרים" שנערכה ב- 4/5/11.

הפעילות נפתחה בקטע מומחז מתוך: ספרו של הרצל - "סולון בלודיה" המעלה נושא חשוב לדיון - האם נקבל המצאה חשובה היכולה לפתור את האנושות מבעיית הרעב לנצח ובכך תווצרנה בעיות חדשות בשל השעמום שבני האדם יצטרכו להתמודד עימו מפני שלא יעבדו?
 בהמשך נערך חידון ספרים - סופרים  ולבסוף הוענקו תעודות וספרים מתנה לתלמידים מצטיינים בקריאת ספרות יפה בכל כיתה, ותעודות הוקרה לשחקנים במחזה.
אנו צוות הספריה רוצים להודות לשחקנים תלמידי שכבת ט' - אבירן, זר, אהרון, מתן,אביאל ומשה,שהעלו את המחזה הזה, כמו את כל הקודמים בשלוש השנים האחרונות, ולאחל להם בהצלחה בהמשך הדרך.


פתיחת "מצעד הספרים"

מצעד הספרים תשעא - שכבת כיתות ז' (23,28-29/12/10 )
" עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל" / יגאל אלון

בסימן הקמת מדינת ישראל, הסיבות שהובילו להקמתה, קיומה של המדינה בצל אויביה הרבים בעבר ובהווה - פתחנו את מצעד הספרים השנה.

יגאל אלון-

יגאל אלון (10 באוקטובר 1918 - 29 בפברואר 1980) היה מפקד הפלמ"ח, מראשי תנועת העבודה, ראש ממשלת ישראל בפועל, חבר הכנסת ושר בממשלות ישראל מהממשלה ה-10 ועד הממשלה ה-17.

קובץ:Yigal Allon.jpg

המשפט לעיל (בראש העמוד) מדגיש את חשיבות הקמת המדינה , את חוסר היכולת שלנו כעם לחיות ללא פחד בשום מקום אחר בעולם, תוך שימת דגש על חשיבות הפנמת הלקחים מן העבר במטרה לקיים חיים טובים בעתיד.

3 תלמידות מקסימות משכבת ז', המחיזו קטע הלקוח מתוך מכתב שכתבה בתחילת המאה אם לילדיה , בו היא מטילה עליהם משימות רבות בטיפול בבית ואחד בשני - כן! ילדים בתקופה ההיא עזרו בפרנסת המשפחה, ועבדו עבודה פיזית בבית ומחוצה לו.

לשם ההשוואה , בהמשך הן המחיזו קטע המתאר את חייהם של ילדים  בשנת 2011.

המכתב לקוח מתצוגה במוזיאון ההתישבות בכפר - תבור.


תמונות מהפעילות -

6/2/11 - כיתות ז -ח

היום פתחנו את פעילות הספריה בנושא 100 שנה להולדתו של נתן אלתרמן -

משורר ישראלי, חי בשנים 1910 - 1970.                   


אלתרמן נולד בוורשה, פולין, והגיע לארץ עם משפחתו ב-1925. עם סיום לימודיו בגמנסיה "הרצליה" יצא לצרפת, בה השלים את לימודי האגרונומיה, אלא שמעולם לא ראה בעיסוק החקלאי ייעוד לעצמו.
שירתו של אלתרמן נחלקת לשתי חטיבות: שירה לירית ושירה אקטואלית המגיבה על מאורעות הזמן. השירה האקטואלית מצאה את ביטויה בשירי "הטור השביעי", שהתפרסמו אחת לשבוע בעיתון דבר וליוו את היישוב בארץ מתקופת ההעפלה, דרך הקמת המדינה ועד מלחמת ששת הימים (1967). במסגרת הטור השביעי התריע אלתרמן על עוולות ופגמים, והיה ל"מצפון האומה," כדברי בן גוריון.
שירתו הלירית מצטיינת בדימויים מפתיעים, בברק לשוני, במוסיקליות כובשת, כמו גם בדברי הגות. השפעתו על בני דורו ועל הבאים אחריהם הייתה עצומה. בשנת 1968 הוענק לו פרס ישראל.
אלתרמן היה גם ממניחי הבסיס לפזמון הארצישראלי, ועשרות מפזמוניו הולחנו (בכל זאת יש בה משהו, כלניות, ועוד ועוד). הוא כתב גם מחזות, והיה אחד המתרגמים הטובים והפוריים ביותר שידעה הספרות העברית.
בין ספריו החשובים: עיר היונה, כוכבים בחוץ, שמחת עניים. שירי הטור השביעי, והמחזה פונדק הרוחות. בין תרגומיו ניתן למצוא מחזות משל שקספיר (אותלו, נשי ווינזדור העליזות) מולייר (החולה המדומה, טרטיף, הקמצן, דון ז'ואן) רַסין (פדרה), כמו כן תרגם אסופת בלדות אנגליות וסקוטיות.


את הפעילות חילקנו לשני שיעורים עבור כל כיתה, בשיעור הראשון הכיתה התחלקה לקבוצות עבודה כאשר כל קבוצה עבדה על שיר אחד של המשורר שאף הולחן, לאחר שסיימו לעבוד על דף העבודה יצרו כרזות על בריסטול גדול המתאר את שלמדו על השיר. במהלך הפעילות הוזמנו התלמידים להאזין לשירים המולחנים, שנוגנו ברקע.
כפעילות המשך, המורות לספרות יקדישו שיעור נוסף לדיווחי כל קבוצה על השיר שעליו עבדה בפני כל הכיתה.
רשימת השירים עליהם עבדו התלמידים: דובי דובי שן, בהרים כבר השמש מלהטת, מגש הכסף, כלניות.




תמונות תוצרי התלמידים מהפעילות:










ביקור המשוררת צרויה להב בספריה ב- 29/3/11 - ראה תמונות מהפעילות


צרויה להב (נולדה ב-1951) היא סופרת, פזמונאית, משוררת ובעברה גם שחקנית וזמרת ישראלית.

להב נולדה וגדלה בקיבוץ איילת השחר בשם צרויה חפרי. מצד אמה (משפחת הלוי-אפשטיין) היא דור חמישי בארץ. להב שירתה בלהקה הצבאית צוות הווי חטיבת הצנחנים.באמצע שנות השבעים להב שרה וניגנה (בכינור) בלהקת הליווי של ברוס ספרינגסטין - בהופעות ובאלבומים The Wild, The Innocent and The E Street Shuffle ו-Born to Run. בשנת 1975 חזרו צרויה ולואי להב לישראל. בשנת 1976 תרמה את נגינתה לאלבום היחיד של להקת תמוז, "סוף עונת התפוזים". לאחר מכן למדה משחק במכון לי סטרסברג לתיאטרון ולקולנוע בלוס אנג'לס ועם שובה לישראל השתתפה בכמה הצגות תיאטרון ובמחזמר "אלוף בצלות ואלוף שום" על פי סיפורו של חיים נחמן ביאליק. בתחילת שנות השמונים הייתה חברה בלהקת הברירה הטבעית. לאחר פרישתה מן הלהקה לא הופיעה עוד והקדישה את עיקר מרצה לכתיבת שירה ופרוזה. שיריה הולחנו ובוצעו על ידי מיטב המוזיקאים והמבצעים בישראל. מוזיקאי שהרבה להלחין את שיריה של להב הוא רמי קלינשטיין, שהלחין משיריה הן עבור עצמו ("הים כבר לא", "על הגשר הישן", "תשארי עוד קצת") והן עבור ריטה ("חמצן", "ימי התום", "לאלף נמר", "שרה ברחובות"). גם יהודית רביץ הלחינה אחדים משיריה, כ"דרך המשי" ו"נעמיד פני יתומים". עוד ביצעו משיריה מאיר בנאי, דויד ברוזה, גידי גוב, ריקי גל, יהודה פוליקר ואחרים. בשנת 2003 הוציאה להב אלבום בשם "הים כבר לא", ובו 16 מן השירים שכתבה במרוצת השנים. בשנת 2006 השתתפה להב בכתיבת רוב שירי אלבומה של דנה ברגר "יום יום". ספרה הראשון, "כפכפי העץ של אנדרה" (2002), המבוסס על סיפורו האמיתי של אריה בן-פלאי, שילדותו עברה עליו בהולנד בתקופת השואה, זכה בעיטור אנדרסן הבינלאומי, בפרס לספר ביכורים של משרד המדע, התרבות והספורט ובפרס "יד ושם" למפעלים חינוכיים לשנת תשס"ב, על כתיבת ספר לילדים ולנוער בנושא השואה. ספרה השני, "מלכת הביצות רוקדת טנגו" (2004), זכה בפרס אקו"ם לשנת 2005.‏


משיריה הבולטים אף אחת - בביצוע מירי מסיקה (לחן: שמוליק נויפלד) דרך המשי - בביצוע יהודית רביץ (לחן: יהודית רביץ) ימי התום - בביצוע ריטה (לחן: רמי קלינשטיין) לאלף נמר - בביצוע ריטה (לחן: רמי קלינשטיין) על הגשר הישן - בביצוע רמי קלינשטיין (לחן: רמי קלינשטיין) פרח - בביצוע גידי גוב ובביצוע יהודה פוליקר (לחן: יהודה פוליקר) רומיאו - בביצוע יהודית תמיר (לחן: יהודה פוליקר) שרה ברחובות - בביצוע ריטה (לחן: רמי קלינשטיין) תפילות הילדים - בביצוע ריקי גל (מילים של להב יחד עם שבא סלהוב, לחן: יהודה פוליקר) תשארי עוד קצת - בביצוע רמי קלינשטיין (לחן: רמי קלינשטיין)

ספריה כפכפי העץ של אנדרה (2002, הוצאת "כנרת", העטיפה עוצבה על ידי דני קרמן) מלכת הביצות רוקדת טנגו (2004, הוצאת "עם עובד")


במפגש עם שכבת ט' סיפרה המשוררת על דרך עבודתה, מאין היא שואבת את החומרים מהם היא יוצרת את שיריה, על שיתוף הפעולה הפורה שלה עם זמרים מהשורה הראשונה בארץ, בהם יהודה פוליקר, יהודית רביץ ואחרים.
התלמידים העלו שאלות מאוד מגוונות , עליהן ענתה צרויה תשובות שהשאירו את כולנו עם הרבה חומר למחשבה...
המפגש היה פורה ואיפשר לכולנו הצצה קצרה לעולמה של יוצרת פוריה ויצירותיה , שרבים משיריה הולחנו ומושמעים תדירות ברדיו.



מפגש עם הסופרת חנה טואג

הסופרת חנה טואג נפגשה עם תלמידים  מכיתות יא' בתאריך ה- 29/12/10 וסיפרה על ספריה: עלים של חסה, לאורה.
חנה טואג , מורה בעברה בתיכון רוגוזין, הרצתה בפני תלמידי כיתות י' על ספריה לעיל.היא תיארה כיצד היא מקבלת את הרעיונות לכתיבת הספרים, כיצד היא בוחרת את המקום בו מתרחשת העלילה,
וסיפרה איך היא משלבת פרטים מחייה בספרים כדי לכבד את הוריה, דבר הגורם לה נחת ושמחה.
על הספר לאורה (מתוך אתר "סימניה"):
נופים של הדיונות מתפתחת אהבה אסורה בין לאורה היהודיה לבין לורנצו החייל האיטלקי הספר מספר על מהלך ההריון של לאורה שאמא מנסה להסתיר ולהעלים את המקרה המביש לאורה מבחינה בשינוי שמתחולל באהובה ממבט ראותה התמימה עתירת הדמיון שלה.לאורה היא ממשפחה יהודית.העלילה מתרחשת במיסורטה שבלוב, שנמצאת תחת הכיבוש של השלטון האיטלקי ערב מלחמת העולם השניה .ספר מעולה אי אפשר לעזוב אותו מהיד קוראים אותו בנשימה אחת, מומלץ !

צפו בתמונות...



הכרת המילון ככלי יעץ

בתאריך ה- 5/1/11 נערכו בספריה 2 שיעורים להכרת המילון, לכיתות ז' ולכיתות ח'.
התנהלה שיחה עם התלמידים על התפתחות השפה העברית והמילים שבה, לאור שנת הלשון העברית.
חשיבות השפה כגורם מייחד של העם היהודי, וכיצד השפה התפתחה ונוספו לה מילים משפות שונות , סגנונות שונים.
התלמידים מלאו דף עבודה תוך כדי שימוש במילון אבן-שושן, חיפשו מונחים, פתגמים ועוד. למדו שבמילון המילים מוגדרות ערכים מפני שהמילון ערוך לפי סדר ה- א,ב ועוד.

תמונות מהפעילות


























ל"ג בעומר




חג שמח לכולם, בטוח ומהנה, מצוות הספריה.










מצעד הספרים תשע"א הסתיים אתמול ב- 4/5/11 , כולם מוזמנים להכנס לדף המצעד ולצפות בתמונות מהפעילות














יום הזיכרון לחללי צה"ל - הכנסו לאתר "יזכור"

יום העצמאות תשע"א -הכנסו לאתר משרד החינוך

"הדגל שלי הוא כחולו ולבן,
אתמול היום וגם מחר,
הדגל שלי הוא כחול ולבן
כמו הים והמדבר....."חג שמח לכולם, מצוות הספריה.













פסח באתר הספריה







אביב הגיע פסח בא..... - באתר גלים - כולם מוזמנים!







פינה לחג הפורים מיצירות התלמידים -          



"חג פורים, חג פורים, חג גדול הוא ליהודים....."



הכנסו לאתר המספר על מנהגי החג









פינת "מדינות העולם"/"דגלי העולם"/"כדור-הארץ"













שכבת ט' מציגה:

"גבולות ארץ-ישראל" - תערוכה בגיאוגרפיה